Як студенти Могилянки підкорили Appstore

Прості хлопці, студенти Києво – Могилянської Академії раптом стали відомі на увесь світ. Величезна кількість завантажень застосунку, більше ніж 100 мільйонів, контракти зі світовими зірками і навіть твіти Ілона Маска. Цікаво? Що ж дізнаємось як їм це вдалося. Далі на kyiv-trend.

Про що мова? 

Ви точно чули, бачили або навіть користувались цим додатком. Можливість зміни обличчя на гіфках та відео за допомогою Reface. Цей додаток не просто став популярним, він майже розірвав Appstore. За популярністю він обігнав Netflix, Youtube та Zoom. За 8 перших місяців свого існування додаток досягнув позначки у 100 мільйонів завантажень, у той час, як Тік-Ток знадобилось 3 роки, а відомий всім Снапчат отримав відгук за 28 місяців. 

Хлопці розповідають, що вони хотіли створити технологію, яка б дозволила дивитись будь-який фільм або відео із собою у головній ролі. Ідея здавалась божевільною і ще більш неможливою, але хлопці не хотіли здаватись і почали працювати. 

Співзасновники

У далекому 2011 році троє студентів Києво – Могилянської академії Роман Могильний, Ярослав Бойко та Олесь Петрів заснували свій стартап. Компанія займалась machine learning і про додаток Reface взагалі й думки не було. У 2014 році до цього стартапу доєднався ще один учасник, Денис Дмитренко. Він познайомив хлопців з правильним формулюванням бізнесової логіки проекту, а також як правильно звертати увагу людей на продукт. Усі секрети маркетингу хлопця розповів Кирило Сигида, який доєднався до команди у тому ж році. Через рік у команді було вже семеро учасників. Адже до них доєднались ще Дмитро Швець та Іван Алцибеєв.  Дмитро дуже довгий час мав справу з інвестиційними фондами, тому дуже добре розумів який стартап зможе спрацювати, а який ні. А от Іван відповідав за зовнішній вигляд, дизайн та ядро продукту. Як згадують самі хлопці, як правило у стартапу 2 -3 засновники, а в них їх аж семеро, адже на кожному етапі формування до команди додавались життєво необхідні люди. Інвесторів вони ласкаво кличуть янголами, їх аж 13. Кожен з них повірив у продукт хлопців та намагався допомогти із запуском. На сьогоднішній день в команді працює понад 180 людей. 

Співзасновники зі свого боку створили маніфест з правил, яких дотримується кожен учасник, щоб усі були почуті:

  • По кожній ідеї завжди має бути фідбек. Який би жорсткий він не був. Але хлопці розуміють, що дуже важливо говорити не лише приємні речі, а й казати правду про ту чи іншу ідею, щоб не зашкодити всій команді. 
  • Навчитись адаптуватись до цього не ідеального світу. 
  • Помилки це крок до навчання. Для команди важливо, щоб з кожної помилки було зроблено висновки.
  • Довіра понад усе. 
  • Говори простою мовою, презентую ідею, як звичайному українцю. 

То що ж таке Reface?

Основна ідея додатка зробити будь-кого головним героєм кінострічки. Але чи дійсно це комусь потрібно? Тому спочатку команда вирішила створити додаток, який дозволить змінювати обличчя на фото. Так з’явився додаток Reflect. Про те, що він став популярним, хлопці дізнались із твіту Ілона Маска.  Він підставив своє обличчя до тіла відомого актора Двейна «Скали» Джонсона, та підписав, що ніби то став трошки більшим ніж зазвичай.

Зрозумівши, що такий розважальний додаток зацікавив аудиторію, хлопці вирішили переходити від фото до відео. А вже у січні 2020 року хлопці створили Dublicat для можливості заміни обличчя на гіфках. Після виходу додатка про нього одразу написала величезна кількість популярних медіа, серед яких був навіть Форбс. Але так сталося, що назва, яка так подобалась українцям, не зайшла на Заході. Через певну транслітерацію, в США не зовсім розуміли, що саме криється в назві Dublicat. Тому було прийняте рішення змінити назву. Таким чином додатково отримав нове ім’я Reface. Були деякі переживання, що зміна назви зменшить впізнаваність та популярність додатка, але цього не сталося. 

Аудиторія проекту

Спочатку хлопці орієнтувались на молодь, які щодня пірнають у гігабайти різноманітних відосиків і створюють свої. Але через певний час виявилось, що аудиторія додатка трошки старша за орієнтовну. Це люди від 23 до 35 років. Проаналізувавши інформацію. Хлопці вважають, що на це є кілька причин, адже у кожному регіоні є свої цікаві особистості, якими хочуть себе відчути пересічні українці. Наприклад, на Київщині був бум з мемасами про Віталія Кличка, з його фірмовими фразами, або ще одним цікавим персонажем був хлопчина з СТБ, учасник якогось реаліті, який просто «Не видержує». А ось в Британії примірюють себе на ліверпульську четвірку, або ж на всім відомого містера Біна. До того ж основна ідея додатка показати що deepfake можна використовувати і по доброму. Адже всі люблять розважатися і підіймати собі настрій, хоч киянин в метро, хоч Ілон Маск, хоч Майлі Сайрус, яка до речі сама запропонувала хлопцям співпрацю. 

У хлопців навіть була цікава історія з одним чоловіком 70 років. Він звернувся до них з проханням поставити його обличчя на тіло чоловіка який грає на фортепіано, адже сам у молодості був музикантам. Хлопці зробили це безкоштовно, адже такий відгук аудиторії для них найважливіший. У проекту є невелика монетизація, у безкоштовній версії доступні майже ті ж самі функції, що і в преміумі. В залежності від країни використання додатка існують різні моделі підписок за різною доступною ціною. Усі отримані кошти, хлопці вкладають в розвиток компанії. 

Плани на майбутнє

Команда не планує зупинятись. Те що додаток так швидко злетів і знаходиться в топах, це приємно, але ще є над чим працювати. В планах хлопців створити нову, цікаву і не стандартну соціальну мережу. Найбільша різниця буде в тому, що основною буде не конкретна людина, а продукт. Тобто за технологією хлопців можна буде створювати цікавий контент не маючи під рукою камери та режисерської освіти. В цій мережі можна буде змінювати фон, обличчя та навіть емоцію. Так можна буде створити контент тусовки зі Снуп Догом у хлопців на Позняках в Києві, або ж полетіти в космос з відомими космонавтами. Хлопці працюють над тим, щоб кожна людина могла створити будь-який контент, який раніше міг бути створений лише на постпродакшені Голлівуду. Крім того, стартап активно шукає партнерів. Так, наприклад, Криштіану Роналду не може приїхати до Києва, але може дати дозвіл на використання свого обличчя чи футболки. Таким чином його фанати в усьому світі зможуть створювати крутезні, цікаві фанові відео. 

Команда радить молодому поколінню якомога довше зберігати дитячу щирість та відкритість до будь-яких ідей. Дмитро розповідає, що в команді дуже різноманітні спеціалісти зі своїми регаліями, але вони завжди сідають разом брейнштормити, з’являються цікаві й неймовірні ідеї, які здаються неможливими в реалізації, але раптом все виходить. Адже кордони лише в голові. 

Чи планували хлопці бути стартаперами? Раніше вони взагалі про це не думали, роздуми були стосовно «продатися» Facebook. Але пройшов час і хлопці лідери на ринку. Зараз в них багато планів та ідей, сміються, що головне мати час це все реалізувати і віддати користувачу. Але основне це робота над майбутньою і нестандартною соціальною мережею для користувачів. Команда має свій принцип, не зупинятись  і розуміти, що реалізувати можна набагато більше, ніж рік тому. Адже немає нічого неможливого. 

Comments

.,.,.,.